Informujemy, że w najbliższych godzinach
br. mogą nastąpić utrudnienia w dostępnie do galerii w związku z pracami konserwatorskimi.

„Noworoczne rekolekcje dla studentów”.

Rekolekcje noworoczneW dniach od 30 grudnia  do 1 stycznia  odbyły się w Zakopanem „Noworoczne Rekolekcje dla studentów”. Wspólnie z Duszpasterstwem Akademickim „U Brata”  przygotowywaliśmy się duchowo na nowy rok.

Rekolekcje rozpoczęły się 30 grudnia w poniedziałek . Po 2-3 godzinnej podróży
(z Krakowa) pomimo korków szczęśliwie dotarli wszyscy uczestnicy. Po rozlokowaniu w pokojach wspólnie zjedliśmy kolację. Następnie odbyła się Msza święta rozpoczynająca nasze rekolekcje zatytułowane „Zasłuchani w Słowo”.

Rekolekcje noworocznePo Mszy świętej rozpoczęliśmy zabawę taneczną, która trwała do późnej nocy.

Drugi dzień rekolekcji (Wtorek)  rozpoczęliśmy od wspólnej modlitwy Jutrznią. Następnie spożyliśmy bogate śniadanie (które  składało się z „darów stołu” tzn. z tego co każdy przywiózł do jedzenia, nie można tutaj pominąć naszego przyjaciela ks. Jana Seremaka, który też ma tu swój wkład).

Po śniadaniu odbyła się konferencja ks. K. Wąsa, a po niej każdy z nas spotkał się osobiście  ze Słowem Bożym (pół godziny medytacji).

Po duchowej dawce przyszedł czas na zwiedzanie Zakopanego  (do centrum Rekolekcje noworocznemieliśmy ok. 5 minut pieszo). Następnie zjedliśmy pyszny obiad przygotowany przez nasze trzy sympatyczne koleżanki, które dbały o nas podczas posiłków.

Następnie na zakończenie starego roku kalendarzowego uczestniczyliśmy we Mszy świętej i Adoracji Najświętszego Sakramentu w Parafii św. Krzyża (gdzie również mieszkaliśmy). Później była kolacja a po niej wyjazd do Doliny Chochołowskiej. O 21.15 wyruszyliśmy do schroniska.  Podwójne skarpetki i bluzki, getry lub kalesony :) dawały poczucie ciepła. Drogę rozświetlaliśmy pochodniami i latarkami. Przechodząc mieliśmy możliwość podziwiać rozświetlone niebo pełne gwiazd.

Rekolekcje noworoczneW schronisku chwilę odpoczywaliśmy, a kto miał jeszcze siłę to śpiewał kolędy razem z księdzem Wąsem. Nowy rok przywitaliśmy uroczystą Mszą świętą w kaplicy (w pobliżu schroniska). Po Eucharystii i wspólnym kolędowaniu wróciliśmy do miejsca noclegu.

Ostatni dzień rekolekcji również rozpoczęliśmy Jutrznią i dobrym śniadaniem.  Następnie zabraliśmy się za porządki i pakowanie. O 13.00 odbyła się kolejna konferencja i osobiste spotkanie ze Słowem a po obiedzie razem z pozytywnym nastawieniem na nowy 2014 rok wróciliśmy do swoich domów.

Więcej zdjęć z rekolekcji można obejrzeć w Galerii.